Ondanks ons streven naar hoge kwaliteit van zorg en een zorgvuldige manier van werken van alle medewerkers binnen CAR De Hert, kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over de gang van zaken in ons centrum.


Daar wij geloven in integrale kwaliteitsontwikkeling en dus in het continu verbeteren van de kwaliteit van de zorg, in samenwerking met alle betrokkenen en op elk moment van het proces, zien wij klachten als belangrijke opportuniteiten om onze kwaliteit te verhogen.


Onder een klacht verstaan we iedere uiting van ongenoegen of ontevredenheid omtrent de werking van ons centrum. Een klacht kan geformuleerd worden door zorggebruikers, familieleden, verwijzers of ieder ander die belang heeft bij de activiteiten van ons centrum. Problemen die gemeld worden door eigen medewerkers beschouwen we ook als klachten. 


Alle medewerkers in ons centrum staan op elke moment open voor elke feedback van elke belanghebbende. Er wordt altijd op een begripvolle en professionele manier met klachten omgegaan. In eerste instantie raden we u dan ook aan om ons aan te spreken. Alle klachten worden zo snel en efficiënt mogelijk door de direct betrokken medewerker(s) opgenomen. Samen met u wordt er gezocht naar een oplossing.


Vindt u het toch moeilijk om iemand aan te spreken of wordt er geen bevredigende oplossing gevonden, kan u ook steeds onderstaand formulier invullen. Onze kwaliteitscoördinator neemt dan zo snel mogelijk met u contact op.



Heeft u alsnog de indruk dat u niet bij ons terecht kan met uw klacht of bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht, kan u steeds terecht bij onze erkennende instanties. U kan hun contactgegeven terugvinden onder het klachtenformulier.

Klachtenformulier

Contactgegevens klacht via VAPH:


https://www.vaph.be/contact/klacht




Contactgegevens klacht Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid:


https://www.zorg-en-gezondheid.be/een-klacht-melden


Nele Roelandt: nele.roelandt@vlaanderen.be


Share by: